Registerbeskrivning 1. Register hålls av T-Trading Ab Pakkikatu 6 37150 Nokia Finland Företags-ID 2975924-8 fidocasuomi@gmail.com www.fidoca.fi / www.platinumsverige.se 2. En kontaktperson för registret Tuomas Järvinen fidocasuomi@gmail.com Tel. +358 40 3519959 3. Namnet på registret Fidoca / Platinumsverige kundregister. 4. Användningsändamål Registret används som källa till kundrelationshantering och en källa till företagsinformation. Registeret kan användas för marknadsföring, men inte för elektronisk marknadsföring utan samtycke från mottagaren. 5. Informationsinnehåll i registret Kundregistret består av två register: I registret över Fidoca-nätbutiker ingår kundens namn, e-postadress, faktureringsadress och orderinformation. Fidoca e-handelsdatabasen innehåller all information i din webbutik. Registerhållare har tillgång till databasen för att lösa problemssituationerna. 6. Vanliga informationskällor Obligatorisk information från kundregistret kan erhållas från registreringsformuläret. Du kan när som helst ändra och komplettera din information i Fidocas webshop kontohanteringsverktyget. 7. Regelbunden utlämnande av uppgifter och informationsutbyte EU eller utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet. Innehållet i kundregistret kommer inte att lämnas från eller utanför Fidoca. 8. Principer för registerskydd All registerinformation lagras i datorsystem som är noggrant skyddade både för nätverk och fysiskt. Information är endast tillgänglig för nyckelpersoner och kräver inloggning och lösenord. 9. Rätt till inspektion och verkställighet av rätten till inspektion Ett undertecknat brev ger dig möjlighet att få information om dig själv kostnadsfritt en gång per år. 10. Rättelse av information och komplettering av informationskorrigering Du kan korrigera dina egna uppgifter direkt från kontohantering. 11. Övriga möjliga rättigheter Den registrerade har rätt att förneka registeransvarig att behandla information om sig själv gällande direktreklam, distansförsäljning och annan direktmarknadsföring samt marknads- och opinionsundersökningar.
Dessa leveransvillkor gäller från 18.9.2017.
Webshop Platinumsverige
T-Trading Ab
+ 358 40 351 9959
Pakkikatu 6
FI-37150 Nokia
info@platinumsverige.se
www.platinumsverige.se
2975924-8
Butiken säljer produkter till myndiga privatpersoner. Produktpriserna inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och fraktkostnader.
Hur man beställer
Produkterna beställs online genom att flytta dem till kundvagnen och betala innehållet i kundvagnen på onlinebetalningstjänsten. All kundinformation hanteras konfidentiellt. Kontaktuppgifterna som begärs för beställningen kommer enbart att användas för att åtgärda eller förtydliga eventuella felaktigheter i ordern, om inget annat anges. När du beställer från webbutiken måste du bekanta dig med och engagera dig i leveransvillkoren.
Betalning- och betalningsmetoder
Betalningstjänsten drivs av Klarna Checkout, genom vilken betalningsalternativ är faktura, delbetalning, kortbetalning och betalning online.
Genom att förklara detaljer på kassan accepterar du villkoren för Klarna AB (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm). Genom att klicka på "Köp" -knappen godkänner du Platinum Sverige de allmänna villkoren.
Beställnings- och betalningsbekräftelse
När vi har fått din beställning skickar vi dig en orderbekräftelse, som visar din orderinformation. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du har några frågor, kontakta vår kundservice direkt. Spara en orderbekräftelse om du behöver kontakta kundservice. När du är i kontakt med kundservice, behåll alltid ditt kundnummer och beställningsnummer till hands. Kontrollera alltid att innehållet i paketet stämmer med orderbekräftelsen.
Du kan kontakta vår kundtjänst med följande information:
T-Trading Ab
+ 358 40 351 9959
Pakkikatu 6
FI-37150 Nokia
info@platinumsverige.se
www.platinumsverige.se
2975924-8
Leveransmetoder och kostnader
Fraktkostnaderna inkluderar post- och förpackningskostnader. Vi kommer att ge en uppskattning av fraktkostnader i kundvagnen enligt den primära leveransmetoden. När du har valt betalningsmetoder och leveransmetoder ser du exakta fraktkostnader. De tillgängliga leveransmetoderna beror på innehållet och totalvikten på kundvagnen. Du kan välja mellan leveransmetoder som är tillgängliga vid kassan, vilket är det lämpligaste alternativet för dig.
Alla order över 150€ skickas fraktfritt
Leveranstid
Beroende på beställning och leveransmetod är vår vanligaste leveranstid till Sverige 3-7 dagar. Beställningar skickas direkt från vårt lager i Finland. Vi rapporterar eventuella förseningar till dig omedelbart efter beställningen.
Vi är inte ansvariga för de förseningar som orsakats av force majeure eller den indirekta skada som orsakats av förseningar. Webshopen informerar om leveranstider som är utanför dom vanliga villkoren.
Returvillkor
Upphävanderätt
Du kan annullera detta avtal inom 14 dagar utan att ange en anledning. Upphävandeperioden slutar inom 14 dagar från den dagen du får den sista leveransen eller från det att du får beställningen om det är en nedladdningsbar produkt.
Du måste meddela oss om ditt beslut att annullera avtalet på ett otvetydigt sätt (t.ex. genom post eller e-post) för att använda din upphävanderätt.
Du måste skicka ett återköpsmeddelande innan återköpsperioden löper ut.
Åtagande vid återköp
Om du bestämmer dig för att annullera detta avtal återbetalar vi alla transaktioner som vi har fått från dig efter mottagande av returnerad vara, inklusive leveranskostnader (men exklusive ytterligare kostnader om du har valt en annan leveransmetod än den mest prisvärda som vi rekommenderar som standard) och alltid inom 14 dagar från det datumet varan har blivit skickad till oss. Vi genomför återbetalningen med den betalningsmetod som du använde i den ursprungliga transaktionen om du inte uttryckligen har avtalat något annat, utan att det kostar dig något extra.
Du måste skicka tillbaka produkten utan fördröjning inom 14 dagar från det att du skickade meddelande om återköp. Om du skickar produkten innan den nämnda perioden på 14 dagar har löpt ut följer du tidsplanen.
Du är endast skyldig att betala för produktens värdeminskning om den har orsakats av behandling utöver den som krävs för att fastställa produktens art, egenskaper och funktionalitet.
Du ansvarar för kostnaden för att returnera produkter.
Olösta paket
Underlåtenhet att lösa in är inte detsamma som återbetalning eller avbokning. Vi debiterar fraktkostnaden för ett icke-inlösat paket som inte har varit föremål för ett separat överenskommelse.
Vid eventuell skada eller försvunnen paket
Om produkten har gått vilse eller skadats under transport eller på annat sätt inte svarar på din beställning, måste du meddela skriftligt inom 14 dagar till den adress som anges i Avbeställnings- och returvillkoren eller genom att ringa det telefonnummer som anges i kontaktuppgifterna. Om paketet är klart skadat under transporten måste du omedelbart göra ett klagomål för transportföretaget som har levererat paketet. Vid transportskada som ej kan lösas med transportföretag, kontakta vår kundservice.